Het Team

Rachelle - Eigenaar

  • Online marketeer (Techniek & Strategie)
  • Specialisatie: Sales funnels & ActiveCampaign

Yvonne - Klant Support

  • ActiveCampaign ondersteuning voor klanten
  • Specialisatie: E-mailmarketing & ActiveCampaign
Yvonne Ruckert

Wendy - Technisch Support

  • Goed in de techniek en ondersteuning voor klanten
  • Specialisatie: Online academies bouwen & ActiveCampaign
Wendy van den Bersselaar

Hi, ik ben Rachelle

Hoe het allemaal begon...

Toen ik 14 jaar oud was, bouwde ik mijn eerste webshop: TopTrend. Samen met mijn moeder ging ik langs groothandels om mode-accessoires in te kopen zoals tassen, laarzen en sieraden. 

Ik zat toen nog op de middelbare school. Mijn moeder pakte de bestellingen in en hield de administratie bij in Excel. Het ging goed, we hadden tevreden klanten. En wat was het leuk om te doen! 

Op die manier kwam ik terecht in de online marketing wereld. Ik leerde zelf hoe ik websites kon bouwen en in 2013 startte ik mijn eerste echte bedrijf: Blok Webdesign. 

Met Blok Webdesign bouwde ik WordPress websites voor kleine zelfstandigen. Klanten kwamen per toeval op mijn pad. Ik schreef wel eens een blog artikel en op die manier kwamen klanten via Google bij mij terecht. Maar een echte strategie om aan klanten te komen had ik niet. 

Ik was continu aan het werk en ervaarde weinig vrijheid als ondernemer. En dat terwijl vrijheid één van mijn kernwaarden is.

Mijn missie is om zoveel mogelijk ondernemers te helpen met makkelijk (meer) klanten krijgen via het internet.

Rachelle Blok

Het was tijd voor verandering

Tijdens het runnen van mijn webdesign bedrijf kwam een interessante opdrachtgever op mijn pad. Wat begon met een oproepje voor het schrijven van blog artikelen, eindigde in het uitvoeren van de complete online marketing. Ik bouwde nieuwe websites, ik monteerde video’s, maakte advertenties, deed een stukje klantenservice en ik schreef nieuwsbrieven. 

Via deze opdrachtgever leerde ik alles over online marketing en het schaalbaar maken van je bedrijf. Ik zag wat het effect kon zijn op je bedrijf als je marketing op de juiste manier inzet en als je systemen inbouwt die voor jou werken, zodat je meer tijd overhoudt. Door de marketing activiteiten te automatiseren, kon mijn opdrachtgever een 4-urige werkweek realiseren. En daar schreef hij een boek over. Geweldig om dit proces van dichtbij te hebben meegemaakt.

Ik besloot om te stoppen met mijn webdesign bedrijf. Het leek me geweldig om een meerdere klanten tegelijkertijd te kunnen helpen zodat ik meer impact kan maken. Het uurtje-factuurtje model hield me daarin tegen, want op een gegeven moment zat ik vol qua uren. Ik wilde overstappen naar een ander verdienmodel zodat ik meerdere ondernemers tegelijkertijd kan helpen, zonder dat dit invloed heeft op het aantal uren dat ik aan het werk ben. 

Ik ontdekte de kracht van e-mailmarketing en sales funnels.

Met e-mailmarketing en sales funnels kun je echt het verschil maken in je bedrijf. Het zorgt ervoor dat je een systeem hebt die van een onbekende een klant maakt. Daardoor ben je niet meer afhankelijk van je netwerk of social media platformen om nieuwe klanten te krijgen.

Met een sales funnel trek je de juiste klanten aan die bij jou passen en kun je makkelijker jouw producten of diensten verkopen. De sales funnel is 24/7 voor jou aan het werk zodat jij je kunt richten op waar jij goed in bent. Namelijk het helpen van jouw klanten.

Vaak wordt gedacht dat een sales funnel pusherig is, maar dat is het juist niet als je het op de juiste manier inzet. Ik geloof in marketing vanuit verbinding en vertrouwen. Dit bereik je door jouw ideale klant echt te begrijpen en ze op weg te helpen. En door jouw verhaal te delen zodat er een persoonlijke connectie ontstaat en je op een fijne manier kunt verkopen zonder allerlei trucjes. 

Inmiddels heb ik meerdere succesvolle sales funnels gebouwd voor mezelf en voor klanten.
Zo kreeg ik in 4 dagen tijd 50 nieuwe klanten en dat leverde € 20.000 terugkerende jaarlijkse omzet op.
(De volledige case study kun je hier lezen).

Ik wil je graag helpen met het ontwerpen en implementeren van zo’n sales funnel, zodat klanten naar jou toe komen in plaats van dat jij er steeds achteraan moet rennen.

Dit is waar ik voor sta:

  • vertrouwen: dit is de basis van alles. Vertrouwen hebben in jezelf is een belangrijk ingrediënt als je succesvol wilt worden. Daarnaast is het mega belangrijk om online vertrouwen te creëren zodat potentiële klanten sneller iets bij je kopen. 
  • verbinding: alles automatiseren en opschalen is een trend. Maar ik geloof dat de persoonlijke connectie nog steeds heel belangrijk is. Je hoeft niet alles te automatiseren en je hoeft ook niet alleen maar online diensten aan te bieden. 
  • vrijheid: zelf je tijd kunnen indelen, zelf bepalen met wie je werkt en waar je werkt. Dat zijn toch de redenen dat je ondernemer bent geworden? Je bedrijf zou jouw ideale leven moeten kunnen faciliteren. Het begint allemaal bij jou. Hoe ziet jouw ideale leven eruit?
  • uitdaging: voor mij persoonlijk een zeer belangrijke kernwaarde. Ik krijg energie van nieuwe dingen leren en persoonlijke ontwikkeling. 

Wil je weten wat ik voor je kan betekenen?

Plan een vrijblijvend gesprek in van 30 minuten zodat ik je direct verder kan helpen en zodat we kunnen kijken of we een klik hebben.

Leer E-mailmarketing draait op SYS PlatformSYS Platform