Het Team

Rachelle (Eigenaar)

Online marketeer (Techniek & Strategie)

Lizzie (Support)

ActiveCampaign ondersteuning voor klanten

Corin (Sales)

Klantenservice & sales: staat telefonisch altijd voor je klaar 

 
Sander (Techniek)

Technisch specialist om de funnel te bouwen

Renate (Copywriter)

Copywriter voor teksten die klanten opleveren

Folkert (Adverteren)

Opschalen met advertenties via Facebook, Instagram en/of LinkedIn

Hoe het allemaal begon...

Toen ik 14 jaar oud was, bouwde ik mijn eerste webshop: TopTrend. Samen met mijn moeder ging ik langs groothandels om mode-accessoires in te kopen zoals tassen, laarzen en sieraden. 

Ik zat toen nog op de middelbare school. Mijn moeder pakte de bestellingen in en hield de administratie bij.

Op die manier kwam ik terecht in de online marketing wereld. Ik leerde zelf hoe ik websites kon bouwen en in 2013 startte ik officieel mijn eerste bedrijf: Blok Webdesign. 

Met Blok Webdesign bouwde ik WordPress websites voor kleine zelfstandigen. Klanten kwamen per toeval op mijn pad. Ik schreef wel eens een blog artikel en op die manier kwamen klanten via Google bij mij terecht. Maar een echte strategie om aan klanten te komen had ik niet. 

Ik was continu aan het werk en had weinig vrijheid als ondernemer. En dat terwijl vrijheid één van mijn kernwaarden is.

Mijn missie is om trainers en coaches te helpen met makkelijk (meer) klanten krijgen via het internet.

Rachelle Blok

Het was tijd voor verandering.

Tijdens het runnen van mijn webdesign bedrijf kwam een interessante opdrachtgever op mijn pad. Wat begon met een oproepje voor het schrijven van blog artikelen, eindigde in het uitvoeren van de complete online marketing. Ik bouwde nieuwe websites, monteerde video’s, maakte advertenties en deed de klantenservice.

Via deze opdrachtgever leerde ik alles over online marketing en het schaalbaar maken van je bedrijf. We hadden de perfecte marketingformule ontdekt waarmee mijn opdrachtgever een 4-urige werkweek realiseerde. En daar schreef hij een boek over. Geweldig om dit proces van dichtbij te hebben meegemaakt.

Hier sta ik met een hoofdstuk in het boek Road to Freedom - de 4-urige werkweek in de praktijk:

rachelle leer e-mailmarketing

Ik besloot om te stoppen met mijn webdesign bedrijf. Het leek me geweldig om een meerdere klanten tegelijkertijd te kunnen helpen zodat ik meer impact kan maken. Het uurtje-factuurtje model hield me daarin tegen, want op een gegeven moment zat ik vol qua uren.

Ik wilde overstappen naar een ander verdienmodel zodat ik meerdere ondernemers tegelijkertijd kan helpen, zonder dat dit invloed heeft op het aantal uren dat ik aan het werk ben. 

Ik ben slimmer gaan werken in plaats van harder.

Ik ontdekte de kracht van een schaalbaar verdienmodel waarmee ik meer klanten tegelijkertijd kan helpen én meer vrijheid ervaar in mijn bedrijf.

Mijn marketing heb ik op een slimme manier ingericht met e-mailmarketing en sales funnels. Daarmee heb ik het hele verkoopproces vanaf een onbekende naar een klant geautomatiseerd.

Mijn inbox stroomt dagelijks vol met nieuwe aanvragen en bestellingen. Daardoor kan ik vanuit rust en vertrouwen ondernemen. En daar kan ik jou ook bij helpen.

Met e-mailmarketing en sales funnels heb je een systeem die keer op keer klanten oplevert. Daardoor ben je niet meer afhankelijk van je netwerk of social media platformen om nieuwe klanten te krijgen.

Met een sales funnel trek je de juiste klanten aan die bij jou passen en je goed betalen. De sales funnel is 24/7 voor jou aan het werk zodat jij je kunt richten op waar jij goed in bent. Namelijk het helpen van jouw klanten.

Vaak wordt gedacht dat een sales funnel pusherig is, maar dat is het juist niet als je het op de juiste manier inzet.

Ik geloof in marketing vanuit verbinding en vertrouwen.

Dit bereik je door jouw ideale klant echt te begrijpen en ze op weg te helpen. En door jouw verhaal te delen zodat er een persoonlijke connectie ontstaat en je op een fijne manier kunt verkopen zonder allerlei trucjes.

Inmiddels heb ik meerdere succesvolle sales funnels gebouwd voor mezelf en voor klanten.
Zo kreeg ik in 4 dagen tijd 50 nieuwe klanten en dat leverde € 20.000 terugkerende jaarlijkse omzet op.
(De volledige case study kun je hier lezen).

Ik wil je graag helpen met het ontwerpen en implementeren van zo’n sales funnel, zodat klanten naar jou toe komen in plaats van dat jij er steeds achteraan moet rennen.

En zodat jij vanuit rust en vertrouwen kunt ondernemen en meer vrijheid ervaart in je bedrijf.

Waar ik voor sta:

  • vertrouwen: in een samenwerking vind ik vertrouwen heel belangrijk. Daarnaast is vertrouwen de basis voorwaarde om online jouw diensten te kunnen verkopen.
  • verbinding: alles automatiseren en opschalen is een trend. Maar ik geloof dat de persoonlijke connectie nog steeds heel belangrijk is. Je hoeft niet alles te automatiseren en je hoeft ook niet alleen maar online diensten aan te bieden. Wanneer je je echt verdiept in jouw klant, dan kun je veel makkelijker verkopen.
  • vrijheid: zelf je tijd kunnen indelen, zelf bepalen met wie je werkt en waar je werkt. Dat betekent vrijheid voor mij en is ook de reden dat ik ben gaan ondernemen. Ook vind ik het heerlijk om te reizen. Zo maakte ik in 2016 een wereldreis van 5 maanden terwijl mijn bedrijf doordraaide.
  • uitdaging: ik krijg energie van nieuwe dingen leren en persoonlijke ontwikkeling.

Leuke weetjes:

  • ik heb Informatica gestudeerd als één van de weinige vrouwen. Ik was altijd al enorm geïnteresseerd in technologie en toen ik 14 jaar was bouwde ik mijn eerste website.
  • ik houd van reizen en in 2016 ben ik 5 maanden gaan backpacken in Australië, Nieuw-Zeeland en Bali. Dit terwijl mijn bedrijf doorliep. Het enige wat ik nodig had was een laptop en internet. Voor mij betekent dit echte vrijheid.
  • ik ben opgegroeid in een klein dorpje in de Hoeksche Waard. Inmiddels woon ik in Rotterdam samen met mijn vriend.
  • ik vind persoonlijke ontwikkeling heel interessant en ik heb me de laatste tijd verdiept in Human Design. Zo ben ik erachter gekomen dat ik een Projector ben en mijn energie heel efficient werkt. Ik ben daardoor geen type om de hele dag te werken, maar ik heb juist veel tijd nodig om op te laden. Mijn rol is om inzichten te delen en mensen te sturen en begeleiden. Ik kan mensen ook heel goed “lezen” en merk het meteen als er iets niet klopt.
  • ik ben verslaafd aan chocola en dan vooral Tony’s Chocolonely met karamel zeezout.
  • als je me echt goed kent dan weet je dat ik een tikkeltje gestoord ben en rare grappen maak. Ik kan ook opeens helemaal in een deuk liggen als ik terugdenk aan een grappige situatie.

En nu ben jij aan de beurt... wie ben jij?

Ik ben natuurlijk ook heel benieuwd wie jij bent en wat jouw dromen en doelen zijn. Ik help je graag met het creëren van een continue stroom van klanten zodat jij ook vanuit rust en vrijheid kunt ondernemen. Klik op de oranje button hieronder om een vrijblijvend gesprek in te plannen van 30 minuten. Tijdens dit gesprek kunnen we kijken of ik je verder kan helpen.

Leer E-mailmarketing draait op SYS PlatformSYS Platform - Websites voor coaches