© 2024 – MailTribe – All Rights Reserved – Algemene Voorwaarden – Privacyverklaring
Segmentatie
Stuur relevante e-mails op basis van de interesses & kenmerken van je doelgroep
Wat is segmentatie?
Met segmentatie kun je je mailinglijst in kleinere groepen opsplitsen. Dit kan op basis van gedrag, interesses of acties van je abonnees.
Op die manier weet je precies naar welke informatie iemand op zoek is en hoe je iemand het beste kunt benaderen.
Voorbeelden van segmentatie
Je kunt jouw mailinglijst bijvoorbeeld op deze manieren segmenteren:
- welke pagina op je website heeft een abonnee bezocht?
- welke weggever heeft een lead aangevraagd of welk product heeft een klant gekocht?
- wanneer heeft een abonnee voor het laatst een e-mail geopend?
- op welke links heeft een abonnee geklikt in de verzonden e-mails?
- customer lifecycle fase: in welke fase bevindt de abonnee zich? Is de abonnee al klaar om te kopen?
- welke e-mails heeft de abonnee geopend?