De 9-word e-mail

Heb jij al eens geprobeerd om een mailtje te sturen met slechts 9 woorden?

Het hoeven natuurlijk niet precies 9 woorden te zijn, maar het gaat erom dat het een kort mailtje is.
Het doel hiervan is om een gesprek op gang te brengen met je mailinglijst.
In het mailtje kun je bijvoorbeeld 1 vraag stellen, zoals:

  • Wat vond je van mijn cursus?
  • Kan ik je nog helpen met …?
  • Hoe gaat het met …?

Voorbeeld:

9 word e-mail - Leer E-mailmarketing

Juist omdat het zo’n kort mailtje is met slechts 1 vraag, kun je een goede respons verwachten.
Het mailtje komt heel persoonlijk over. Ik zou je ook willen aanraden om verder geen opmaak aan de mail te geven, maar alleen de tekst erin te plaatsen zodat er geen afleiding is.
We leven tegenwoordig in een tijd van korte berichten sturen naar elkaar (bijvoorbeeld via Whatsapp). We hebben geen tijd (en zin) meer om lange mails te lezen. Daarom werkt zo’n kort mailtje juist goed en breng je interactie op gang. Wanneer je contact hebt met je mailinglijst dan bouw je een band op. Dit leidt tot een grotere kans dat je contacten uiteindelijk klant worden, omdat ze je gaan vertrouwen.

Hierbij nog een paar extra tips:

  • maak de onderwerpregel persoonlijk door alleen kleine letters te gebruiken, bijvoorbeeld:
    “cursus al gevolgd?” of “e-book al gelezen?”
  • gebruik een betrouwbare afzender, het liefst een zakelijk e-mailadres (dus geen Hotmail of Gmail)
  • je kunt de voornaam van je contact in de onderwerpregel zetten. Zo maak je het nog persoonlijker.
  • stel een korte vraag in je mail. Het hoeft niet precies 9 woorden te zijn.

In ActiveCampaign zou je dit mailtje in een automation kunnen zetten zodat deze automatisch wordt verstuurd.
Als je bijvoorbeeld een weggever hebt dan kun je een week later dit mailtje automatisch laten sturen.

Ik ben benieuwd of jij deze strategie gaat toepassen en wat het resultaat is.

Laat je reactie hieronder achter.

 

Wil je meer verkopen via je mailinglijst?

4 gedachtes op “De 9-word e-mail”

  1. Hee Rachelle,

    Dank voor je support. Alleen ik ben niet overtuigd dat ik in mijn branche meer klanten kan werven via maillist. Ik ben productent van diverse delicatessen. Mijn klanten restaurant, catering bedrijven, delicatesse zaken. Heb jij voor mij nog andere tips in deze branche hoe kan ik meer klanten werven?

    Alvast bedankt.

    Groetjes,
    Figen Magden

    1. Hallo Figen,

      Bedankt voor je reactie. Waarom zou e-mailmarketing voor jouw bedrijf niet kunnen werken? Met een mailinglijst kun je je (potentiële) klanten altijd op de hoogte brengen van je producten & nieuws.

      Je kunt bijvoorbeeld ook gaan bloggen op je website over bepaalde onderwerpen die met jouw producten te maken hebben. Op die manier wordt je website beter gevonden in Google. Vanaf een blog artikel kun je websitebezoekers weer aansporen om aan te melden voor de mailinglijst.

      Hoop dat je er iets mee kunt!

  2. Hi Rachelle
    Wat geef je je fijne informatie en tips. Dank je wel.
    Heb je het inschrijfformulier wat je hier gebruikt ook in active compaign gemaakt. Ik gebruik altijd leuadpauges maar als het ook zo in AC kan dan ga ik daar op over.
    Dank je wel.
    Lieve groetje
    Hanke
    Jouwmoment.nu

    1. Rachelle Blok

      Hi Hanke,

      Bedankt voor je reactie! Nee, het formulier dat je ziet in dit blog artikel heb ik gemaakt met Thrive Leads.
      Dat werkt ideaal en hoef je maar één keer in te stellen om vervolgens automatisch te tonen in verschillende blog artikelen.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *